Soms ziet de naam op je ticket er raar uit of missen er gegevens. Bijvoorbeeld: VANDERHOEVEN/MARIA MRS. Deze spelling is vaak verplicht door luchtvaartmaatschappij. Niets aan de hand dus!

Er is dan ook geen naamswijziging nodig als:

  • Er geen spaties tussen je namen staan. 
  • Je meerdere voornamen hebt. Je eerste volledige voornaam zoals getoond in je paspoort is voldoende. Heb je twijfels? Contacteer de luchtvaartmaatschappij voor de zekerheid. Je eerste voornaam en volledige achternaam moeten altijd worden getoond, zoals in het MRZ-deel van je paspoort (Machine Readable Zone)
  • Er 'MR’, ‘MRS’, ‘MISS’ of ‘MSTR’ (achter) aan je naam is toegevoegd. Dit geeft je geslacht aan (in het Engels).

Ik heb een typfout gemaakt

Soms staat de luchtvaartmaatschappij het toe om kleine naamcorrecties te doen (1 a 2 letters). Log in op MijnTix, selecteer je boeking en doe een Wijzigingsverzoek. De wijzigingskosten zijn minimaal €55, maar helaas vaak veel hoger. Je betaalt onze administratiekosten, alvorens wij voor je uitzoeken wat er mogelijk is. Vervolgens ontvang je een aanvullende betaallink met de kosten die de luchtvaartmaatschappij berekent. Indien de wijziging niet mogelijk blijkt, informeren we je hier zo spoedig mogelijk over. 


Voorwaarden

  • Vertrek je binnen 48 uur? Vaak kunnen we niet meer tijdig assisteren. Neem in dit geval altijd rechtstreeks contact op met de luchtvaartmaatschappij.
  • Vaak kun je maar 1 á 2 letters wijzigen/omdraaien.
  • Een volledige naamswijziging (veranderen van persoon) is nooit toegestaan
  • Let op: Heb je geboekt met een low-cost luchtvaartmaatschappij (bijv. Ryanair, easyJet, WizzAir, Vueling)? Dan dien je een wijziging altijd rechtstreeks op de website van de luchtvaartmaatschappij door te voeren.


Ga naar 
MijnTix