Om gebruik te maken van deze verzekering, betaal je een vluchtwijziging eerst zelf, om vervolgens een claim te maken bij de verzekeraar (Europ Assistance). Lees vooraf de polis en bijbehorende voorwaarden goed door. Deze polis is vlak na het maken van de boeking door de verzekeraar per e-mail aan je verstuurd.
Let op: je mag met deze verzekering enkel en eenmalig de reisdatum wijzigen (tot 60 dagen eerder of later). De route en passagiers dienen altijd gelijk te blijven!
Hoe wijzig ik mijn boeking?
Controleer eerst of de airline een vluchtwijziging toestaat. Je vindt deze informatie in je ticket e-mail en op MijnTix. Afhankelijk van de situatie kies je het volgende:
- Wijzigbaar ticket
Vraag de wijziging altijd via je persoonlijke profiel aan en betaal de wijzigingskosten. Zodra je de gewijzigde tickets ontvangt, claim je (een deel van) de wijzigingskosten bij de verzekeraar. De wijziging vraag je aan door in te loggen op MijnTix. - Niet-wijzigbaar ticket
Steeds vaker zijn tickets niet te wijzigen. Je dient in dit geval een nieuwe boeking te maken op onze website, de kosten te betalen en (een deel van) deze kosten te claimen bij de verzekeraar.- Datum van zowel de heen- als terugreis wijzigen
Neem contact met ons op om je bestaande vluchten te laten annuleren. Je ontvangt een annuleringsbewijs. Vervolgens maak je je nieuwe boeking op onze website. - Alleen de datum van de terugvlucht wijzigen
Wil je alléén de terugvlucht wijzigen? Dan is het boeken van enkel een nieuwe terugvlucht op onze website voldoende. Vraagt de verzekeraar een bewijs van niet-gebruik van de originele terugvlucht? Deze kun je pas na origineel vertrek bij de airline opvragen.
- Alleen datum van de heenvlucht wijzigen
Wil je alléén de heenvlucht wijzigen? Neem dan altijd eerst contact met ons op. We bespreken samen wat de beste optie is. In de meeste gevallen zal de airline namelijk je terugvlucht automatisch annuleren, als je de originele heenvlucht niet aanvangt.
- Datum van zowel de heen- als terugreis wijzigen
Maak je claim bij de verzekeraar.
Nadat je de gewijzigde tickets in bezit hebt, start je een claim bij de verzekeraar. Je hebt de volgende documenten nodig:
- Polisnummer: dit is hetzelfde nummer als je TripID (rechts bovenaan onze e-mails).
- Je originele boekingsbevestiging.
- Bij wijzigbaar ticket:
- De betaallink e-mail met de wijzigingskosten en de te wijzigen vluchten.
- De nieuwe ticket e-mail met daarop je gewijzigde vluchten.
- Bij een niet-wijzigbaar ticket:
- De boekingsbevestiging van de nieuw gekochte boeking, met hierop onderaan de betaalde kosten.
Voorwaarden
Voor alle exacte voorwaarden en claims verwijzen we je naar verzekeraar Europ Assistance. Ook bij afgewezen claims dien je je te richten tot de verzekeraar. De (polis-)voorwaarden van de verzekeraar zijn altijd leidend.